Per començar…

L’associació Ligne de Partage, que va ser creada a Anglet (França) el desembre del 2014, té per vocació interessar-se per totes les col·lectivitats locals que es troben travessades per la línia divisòria d’aigües entre l’oceà Atlàntic i el mar Mediterrani (línia A/M). La línia A/M passa per 9 països que són, de nord a sud: Txèquia, Àustria, Alemanya, Suïssa, Itàlia, França, Andorra, Espanya i el Marroc.

La línia A/M compta amb més de 8000 km que van des del seu extrem nord, és a dir, la frontera entre Polònia i Txèquia, fins al seu extrem sud, el centre del Marroc. Des del massís dels Sudets fins al Gran Atlas, són moltes les curiositats sovint insospitades les que descobrirem i compartirem al llarg de la vida de la nostra associació.

El nostre primer objectiu és donar a conèixer les 1500 comunes travessades o vorejades per la línia A/M, així com federar les seves iniciatives i crear un lligam fort i durador entre elles.

La línia A/M també serà una estructura pedagògica que contribuirà al desenvolupament de la curiositat del públic, infants inclosos, per la geografia: els relleus, els corrents d’aigua, els ecosistemes, les fronteres i les construccions dels humans.

Dins de l’esperit de la línia A/M –un esperit lligat a l’aigua natural que raja i a una certa autenticitat de la natura- respectarem els valors presentats en el nostre codi ètic.

Aquesta pàgina web és, en la seva major part, d’accés lliure. Trobareu a la vostra disposició la rúbrica contacteu-nos per a qualsevol qüestió.

A més, mitjançant una aportació anual simbòlica, podreu accedir a l’espai adherents que us permetrà participar de manera activa a la vida de l’associació, accedir a documents especialitzats i publicar fotografies i vivències relacionades amb la temàtica de la línia A/M. Aquests documents alimentaran l’intercanvi i enfortiran els nostres lligams.

L’idioma de l’associació és el francès, però farem esforços per obrir-la a les altres llengües parlades al llarg de la línia A/M. Així, aquest text de presentació el podreu trobar publicat en 10 llengües.

Sigueu doncs benvinguts i benvingudes a la línia, i, tanmateix, us agraïm el vostre suport.

Photo PLPierre-Louis BLAIX, excursionista esdevingut senderista de llarg recorregut, « somiador » de l’associació.

Traducció feta per la Marilda Sueiras, Barcelona (Catalunya, Espanya)